Щастието е в Свободата да избираш, а когато здравето е избор, божествената визия - съдба

Влизане във форма след раждане

Влизане във форма след раждане

Бременността е време на промяната. Това е време на “нов живот” и “израстване” – физически, емоционално и духовно. Всички жени, без значение на каква възраст и в каква форма са, изпитват невероятни физически промени по време на бременност. Както всички знаем, отнема известно време, за да се върне предишната ни форма. За някои жени този период може за коства месеци, години, а дори и един цял живот на вечно търсене на правилната диета и начини за смъкване на натрупаните килограми. Ако и вие сте от жените, които се опитват да се върнат във форма след раждане е желателно да обърнете внимание на следните съвети.

1. Правете упражнения


След като бебето е на 6 седмици и лекарят е позволил, може да започнете да правите упражнения. Преди това обаче, единствените упражнения, които можете да извършвате, са същите упражнения, които сте правили по време на бременността.
Редовното правене на упражнения определено може да ви помогне да се върнете по-лесно към теглото си преди бременността. Също така ще помогне да намали болката в гърба, ще се подобри мускулният ви тонус, ще намали подуването и запека и дори може да подобри съня ви. Жените, които извършват упражнения редовно, често се чувстват по-добре и могат да се справят по-лесно с изискванията на майчинството.
Подходящи упражнения през първите четири до шест месеца след раждането на вашето дете включват йога, ходене, плуване (след прекратяване на кървенето), упражнения след раждане, водна аеробика и ниско ударна аеробика.
Постепенно можете да увеличите интензивността на тренировъчната си програма, стига да не изпитвате болка или дискомфорт. Упражненията трябва да ви карат да се чувствате добре, внимателно да увеличават вашата сила и издръжливост и не на последно място трябва да се забавлявате. Ако някое упражнение ви причини болка, спрете незабавно и кажете на вашият инструктор, ако сте във фитнес зала.
Винаги носете бутилка вода със себе си докато се упражнявате, дори и ако извършвате водна аеробика.

2. Бъдете добре информирани преди да започнете каквато и да е диета
Има две причини да НЕ намалявате приема на калории веднага след като сте родили. Първата е, че допълнителният калориен прием е необходим на тялото ви за да се възстанови. Това важи особено за жените, които са родили секцио.
Втората основна причина е кърменето. Тялото ви се нуждае от допълнителни калории, за да произведе необходимото мляко за вашето бебе. Майка, която скоро е родила има нужда от поне 400 допълнителни калории на ден, ако иска да кърми детето си. А намаляването на калорийния прием ще намали количеството мляко. За това скъпи дами, мислете първо за здравето на детето си, а не за суетата си!
Ако вече сте се възстановили и сте минали периода с кърменето, бихме ви посъветвали да хапвате по-често, но по-малко количество храна, защото както при всяка друга програма за отслабване, яденето няколко пъти на ден увеличава метаболизма и намалява чувството на глад.

3. Увеличете приема на правилната храна


Най- вероятно повечето от вас вече се досетиха, че става въпрос за зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни. Консумацията на тези три групи храни е добър вариант за всяка жена, която се опитва да отслабне или да поддържа определено тегло.
Много жени, когато са бременни се чувстват така, сякаш могат да ядат от всичко по много, само защото са бременни. Но това чувство ще трябва да се контролира след раждането на бебето. Мама трябва да яде полезни храни в здравословни порции, особено ако е решила да си възвръща предишната форма.

4. Почивайте си във всеки удобен момент
Наясно сме, че когато една жена роди, пълноценният сън и почивка стават мираж. Но все пак ви съветваме, когато бебето ви заспи да си легнете и вие до него. Дори и да не можете да заспите, тялото и ума ви малко или много ще отпочинат.
Това е важно, когато става въпрос за отслабване. Научни изследвания свързват добрата почивка с намаляването на депресията и увеличаването на ежедневните енергийни нива. Също така сънят възстановява всяка клетка в тялото ви, регулира хормоналния баланс и т.н. Колкото по-добре се чувства майката, толкова по-добре тя ще може да се справи със свалянето на излишните килограми.

5. Пийте достатъчно вода!

Всъщност дори и да нямате физическа активност, вода трябва да се пие ежедневно и в определени количества, за да подпомага превръщането на мазнините в енергия. В много от статиите ни сме споменавали за нуждата и многобройните ползи от пиенето на вода и за това, че не трябва да допускаме да се дехидратира организма.

Хидратацията на тялото ви е от изключителна важност за всички процеси в тялото ви. Особено в периода след раждането, а особено ако сте решили да дадете най-доброто на своето бебе и да го кърмите. Приема на повече вода ще поддържа състоянието на хомеостаза, ще ви предпази от целулит, ще ви предпази от главоболие, от подуване на краката, от ядене на вредна храна, когато не сте гладни, а всъщност сте жадни и т.н. Нашият съвет е да се приема не по-малко от три литра вода дневно, за да се чувствате и изглеждате добре. За по-добър вкус можете да добавяте пресен сок от лимон към водата, който допринася за алкализирането на тялото и ще ви накара да се чувствате още по-свежи.

Някои жени бързо влизат във форма след раждане, но други не чак толкова бързо. И двата случая изискват поне малко свободно време. А за да ви се освободи време, опитайте да си разделите грижите за детето с вашия партньор или пък най – малкото, което може той да направи за вас е да се грижи за детето поне един час на ден, който час да е определен само за вас и влизането ви във форма.
В крайна сметка, ако мъжът ви държи да сте стройни, той също трябва да помогне за това. Друго, което можете да направите е да излезете на една приятна вечерна разходка всички заедно. Така от една страна ще се раздвижите, а от друга ще прекарате време със семейството си и всички ще са доволни.
Ако спазвате всички тези съвети, но въпреки това не можете да се отървете от излишните килограми натрупани по време на бременността, свържете се нашият диетолог Анита Маркова. Тя освен професионалист в тази област, е и майка и със сигурност ще ви даде най- правилните насоки, които да отговарят на вашите нужди. Ще планира и изготви за вас хранителна стратегия и/или тренировъчна програма за влизане във форма точно след раждане и най-важното е, че целият процес ще ви хареса. Защото удоволствието от постигнатите резултати и силуетът в огледалото са незаменими!

Снимка – личен архив



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *