Щастието е в Свободата да избираш, а когато здравето е избор, божествената визия - съдба

Рибеното масло в борбата с килограмите

Рибеното масло в борбата с килограмите

Рибеното масло е едно от най-добрите средства за здравословно отслабване. Тази здравословна мазнина, открита в мазната риба, е най-богатият естествен източник на омега-3 мастни киселини. Изследователите установили, че рибеното масло може да спомогне за подобряване на сърдечно-съдовата система, да насърчи развитието на мозъка и да намали възпалението и риска от диабет. В действителност, рибеното масло намалява дори нивата на кортизол и може да ви помогне да се отървете от мазнините в областта на корема.

Какво всъщност представлява рибеното масло?

Рибеното масло се извлича от мазни риби,които съдържат полиненаситени мастни киселини (PUFAs), известни като омега-3 и омега-6 мастни киселини. Те се наричат PUFAs, защото имат многобройни двойни връзки в тяхната химическа структура. Установено е, че те са полезни за човешкото здраве в сравнение с наситените мастни киселини, които се съдържат в твърдите животински мазнини.

Има три вида омега-3 мастни киселини – ЕРА (ейкозапентаенова киселина), DHA (докозахексаенова киселина) и алфа-линоленова киселина (АЛА). Това са много важни за човешкото здраве киселини. АЛА киселината може да бъде синтезирана от човешкия организъм, но не и ЕРА и DHA киселина. Въпреки че, ALA може да бъде преобразуван в EPA и DHA, процентът на преобразуване е много нисък. За щастие, рибеното масло е единственият източник, от който можете да получите препоръчителното съотношение на EPA-DHA, което е 1.5: 1. Как това съотношение или като цяло омега-3 мастната киселина в рибеното масло помага за отслабването? Това ще разясним в следващия раздел.

Как рибеното масло помага за отслабването?

Загубата на тегло се определя от редица фактори, но повечето от нас страдат от един общ проблем – не сме в състояние да получим достатъчно омега-3 мастни киселини от редовните източници на храна. И това е една от основните причини за наддаване на тегло.

Като цяло, съотношението на омега-6 мастни киселини към омега-3 мастни киселини трябва да бъде 1: 1. Но според проучване, публикувано в „Биомедицина и Фармакотерапията”, това съотношение е 15: 1 или по-високо в някои западни страни. Този дисбаланс води до сърдечно-съдови заболявания, възпаления, стрес, депресия, затлъстяване и дори рак.

Чрез консумацията на мазни риби или приемането на добавки от рибено масло можете да възстановите съотношението омега-6 и омега-3. Това, от своя страна, намалява възпалението и повишаването на теглото и подобрява липидния профил. Това е основната научна логика, която стои зад магическите свойства на маслото, когато става въпрос за отслабване.

Ето някои по-интересни факти и изследвания, които свързват точките между рибеното масло и загубата на тегло.

Рибеното масло понижава нивата на триглицеридите

Триглицеридите са крайните продукти на смлените мазнини в тялото ви. Те циркулират в кръвта и се използват от тялото като енергия или се поемат от мастните клетки и се съхраняват.

Когато консумираме много нездравословна храна и не тренираме, нивата на триглицеридите се покачват. Това ни поставя в риск от затлъстяване и други свързани с това заболявания неприятности като сърдечни заболявания, диабет, атеросклероза и др.

Установено е, че омега-3 мастните киселини в рибеното масло помагат да се понижат серумните нива на триглицеридите. Триглицеридите се синтезират чрез свързването на молекулите на мастните киселини. Омега-3 мастните киселини намаляват ензимите за синтезиране на мастни киселини. Това от своя страна предотвратява образуването на триглицеридни молекули и ви защитава от натрупването на тегло (висцерална и подкожна мастна тъкан).

Рибеното масло помага за изгарянето на мазнините

Окисляването на мазнините е процес, при който молекулите на мазнините се разграждат на мастни киселини и триглицериди. Този процес е необходим, за да могат клетките да функционират правилно, защото мазнините като такива не могат да се използват директно като източник на енергия. Но, както споменахме по-горе, твърде много триглицериди в кръвта могат да бъдат много вредни.

За съжаление, повечето хора със затлъстяване имат високи нива на триглицериди в кръвта. Изследователи от Франция провели експеримент с няколко здрави човека. В продължение на три седмици участниците били на контролирана диета, а в следващите 10-12 седмици те получавали 6 грама дневно рибено масло заедно със същата контролирана диета. След 12 седмици резултатите са записани и е установено, че рибеното масло предизвиква окисляване на мазнините. Ето защо, рибеното масло може да ви помогне да мобилизирате мазнините и така ви помага да се отървете от излишната мазнина.

Рибеното масло намалява лошия холестерол

LDL холестеролът е известен още като лош холестерол. И това е защото повишаването на нивата на LDL холестерола може да доведе до запушени артерии. За съжаление, хората с наднормено тегло имат по-високо ниво на LDL холестерол и по-ниски нива на HDL или така наречения добър холестерол. В едно проучване изследователите съобщават, че участниците, които по принцип консумират рибено масло, са имали ниски нива на LDL холестерол. В друго изследване на американски учени е установено, че омега-3 мастните киселини спомагат за повишаването нивата на HDL (добрия холестерол). Ето защо, ако сте с наднормено тегло и трябва да отслабнете, добавете рибеното масло към вашата диета. То не само ще ви помогне да изгубите подкожна мазнина, но също така ще намали риска от заболяванията, свързани със затлъстяването.

Рибеното масло предотвратява инсулиновата устойчивост

Вашето тяло може да стане устойчиво на инсулин, когато нивото на кръвната ви захар е постоянно високо. Инсулинът става нечувствителен към глюкозата и не я приема. Това ви кара да се чувствате гладни, тъй като вашите клетки са лишени от глюкоза. В резултат на това ядете повече и започвате да наддавате килограми. Изследователите установили, че рибеното масло е допринесло за повишаването на инсулиновата чувствителност при хора с метаболитни нарушения.

Рибеното масло намалява възпаленията

Възпалението е първият признак на организма, че се бори с нещо, което не е както трябва. Но не е добре, когато продължи твърде дълго. Това не само предизвиква физически дискомфорт, но може и да отслаби имунитета ви. Освен това продължителните периоди на стрес в тялото могат да ви накарат да наддавате на тегло. Изследванията потвърждават, че рибеното масло е противовъзпалително. То спомага за намаляването на възпалението в организма чрез инхибиране на възпалителните пътища.

Колко рибено масло трябва да се консумира?

Можете да консумирате мазни риби или да приемате хранителни добавки с рибено масло. Ето колко рибено масло можете да приемате:

Хора, които НЕ са с наднормено тегло – 500 mg / ден

Хора с наднормено тегло – 800-1000 mg / ден

Не забравяйте, че дозата ще варира в зависимост от вашата възраст, медицински картон, приемани лекарства и т.н. Така че, консултирайте си с вашият лекар, преди да вземете рибено масло, за да определите правилната за вас доза.

Коя е най-добрата риба или добавка с рибено масло за отслабване?

Всички видове риба съдържат омега-3 мастни киселини, но най-добрите източници са мазните риби като дивата сьомга и скумрията са водещи сред тях.

Ето, че нашата статия е в своя край.

Надяваме се, че ви е била полезна и вярваме, че ще помогнем на много от вас в борбата с килограмите и здравословното отслабване!


Здравейте скъпи читатели, аз се казвам Надин и се грижа за това да получите информацията, която може да промени живота ви. Обичам да чета и пиша материали свързани със здравословния начин на живот, защото аз самата започнах да водя такъв. Повярвайте ми това наистина промени живота ми, не само че започнах да се чувствам по-добре, но и начина ми на мислене се промени в много по-позитивна насока. Именно заради това е създаден и този сайт – да ви даде информацията, която ви е нужна за по- дълготраен и пълноценен живот! Вярвам, че ще се наслаждавате на четивата 🙂



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *