Щастието е в Свободата да избираш, а когато здравето е избор, божествената визия - съдба

Алкални/киселинни храни – правилният избор

Алкални/киселинни храни – правилният избор

 

 

Не е тайна, че храната, която ядем, засяга пряко нашето здраве и органи. Това означава, че трябва да сме сигурни, че консумираме само здравословна, питателна храна, която ни помага да подсилваме, а не да вредим на нашето здраве. Храната и напитките, които консумираме, попадат в две категории: киселинна и алкална. Дали даден вид храна или напитка е кисела, неутрална или алкална зависи от стойността на рН на конкретното вещество. Ако стойността на рН е 0, това показва киселинност, при pН 7 е неутрално и при рН 14 показва алкалност.

 

Някои части от нашето тяло са кисели, а други алкални

Например, стомаха ви трябва да бъде кисел, за да обработва и разгражда храната за усвояване. Това означава, че този телесен орган обикновено е на ниво рН 3,5.

Дисбаланс или някое заболяване могат да са на лице, когато тялото ежедневно обработва прекалено много киселинообразуващи храни. Киселите храни обикновено имат ниско рН – 4.6 или още по-ниско.

 

Зеленчуци с киселинен ефект     

Царевица

Леща

Грах

Фасул

Боб

Маслини

Картофи (пържени)

 

Плодове с киселинен ефект

Боровинки

Консервирани или преработени плодове

Червени боровинки

Касис

 

Зърнени продукти с киселинен ефект

Ечемик

Трици, овес

Трици от пшеница

Хляб

Царевица

Царевично нишесте

Крекери

Брашно от пшеница

Брашно, бяло

Конопено брашно

Макарони

Юфка

Овесена каша

Овес

Киноа

Ориз (бял и кафяв)

Ръж

Спагети

Пшеничен зародиш

 

Киселинни млечни храни

Сирене

Сладолед

Мляко – кисело и прясно (пастьоризирано)

Кашкавал

 

Киселинни животински продукти

бекон

месо

яйца

риба

миди

морски дарове

Колбаси

 

Киселиннообразуващи подсладители

Рожков

Царевичен сироп

Захар (бяла, кафява)

 

Ако имате проблеми с киселинността, трябва да опитате да изкарате тези храни от вашия хранителен режим или поне да намалите приема им.

За да проверите своето pH и това дали имате нужда от промяна в режима на хранене, ви трябват тестови pH лентички. Те не струват скъпо и се продават в някои аптеки. Слагат се под езика сутрин на гладно, преди да сте измили зъбите си, като слюнката оцветява лентата в съответния цвят, индикиращ нивото на pH.

 

Разликата между алкалните и киселинни храни

И все пак да си дойдем на думата и да разясним разликата. В киселите храни хранителните вещества карат бъбреците да произвеждат повече амоний. А изследванията пок

азват, че прекаленият ежедневен прием на киселинни храни може да причини костна загуба, депресия, главоболие, акне, суха кожа, промени в настроението, лошо храносмилане, крехки нокти и коса и чувствителни венци. Ако имате твърде много киселина в себе си, свободните радикали в тялото ви се увеличават, което намалява клетъчната енергия.

Силно алкализиращи храни с ниво на рН над 7

Лимони, сода за хляб

 

Алкализиращи зеленчуци

Цвекло

Броколи

Зеле

Моркови

Карфиол

Целина

Зелена салата

Айсберг

Спанак

Краставица

Патладжан

Чесън

Брюкселско зеле

Алабаш

Маруля

Гъби

Лук

Пащърнак (високо гликемичен)

Чушки

Тиква

Тиквички

Репички

Ряпа (бяла/черна)

Морски водорасли

Сладки картофи

Картофи (варени)

Домати

Аспержи

 

Алкализиращи плодове

Ябълка

Кайсия

Авокадо

Банан

Горски плодове

Къпини

Пъпеш

Череши

Кокос, пресен

Касис

Смокини

Грозде

Грейпфрут

Диня

Лимон

Праскова

Мандарини

Манго

Нектарини

Нар

Портокал

Круша

Ананас

Стафиди

Малини

Ягоди

Тропически плодове

Сливи

 

Други алкализиращи продукти

Кестени

Просо

Тофу (ферментирал)

Черен/бял пипер

Люта чушка

Канела

Къри

Джинджифил

Билки

Горчица

Морска сол

 

Обърнете внимание, че киселинната или алкална тенденция в храната на тялото няма нищо общо с действителното рН на самата храна. Например, лимоните са много кисели, но ефектът им след храносмилането и асимилацията, е алкален, така че лимоните са алкалнообразуващи храни.

Тези алкални храни или поне някои от тях е желателно да присъстват повече във вашето меню. Даже бих казала, че задължително трябва да присъстват, ако искате да сте здрави, силни и изпълнени с енергия. Веществата в алкалните храни карат вашите органи да произвеждат повече бикарбонат, който е полезен за тялото ви и дори може да ви избави от някои болежки.

Ползите от приема на алкални храни

Има много ползи за здравето от включването на алкално богати храни във вашето меню, ето някои от тях:

  • Подобрява на паметта и бдителността,
    • Защита на костната плътност и мускулната маса,
    • Намалява риска от хипертония и удар,
    • Намалява нивата на хронична болка и възпаление,
    • Повишава абсорбцията на витамини и по-специално предотвратява недостига на магнезий,
    • Подпомага подобряването на имунната функция и предотвратяването на ракови заболявания;
    • Помага ви да поддържате здравословно тегло

 

Благодарение на лекотата от предозиране с киселинна храна, появата на отрицателни последици е гарантирана, за това много хора са избрали алкалната диета.

За да определите дали хранителния ви режим “работи” и има добро въздействие върху организма ви, е важно да установите конкретните цели и показатели за успех. Например: Дали това е опит да отслабнете или да се чувствате по-енергични? Или пък искате да изградете мускули?

От чисто хранителна гледна точка алкалната диета е силна. Тя се концентрира основно върху плодове и зеленчуци, а не върху консумацията на месо и зърнени храни. Изследователите са категорични, че поради липса на растителни храни, прекомерната консумация на месо, наситените мазнини, напитките с добавена захар и нишестените храни, допринасят за много често срещани здравословни проблеми. Всяка диета, която включва повече храни подсилващи здравето, гарантира правилно функциониране на вашия организъм, енергия и тонус. И както ние, екипът на fitmama.bg обичаме да казваме : Kогато здравето е избор, божествената визия – съдба !

Киселинните и алкални храни съставляват диетата на обикновения човек в различни количества. Ако сте добре информирани, вие ще можете да направите по-добър избор, който ще повлияе позитивно на вашето здраве. Но ако не сте сигурни кои храни трябва да включите в диетата си, обърнете се към някой, който да ви помогне да изберете правилният хранителен режим, благодарение на който ще живеете по-дълго и щастливо.

Задача с която, основателката на проекта fitmama.bg, позната още като Анита Маркова- диетолог и професионален инструктор, се справя повече от успешно. И това си личи от резултата и щастието в очите на хората, доверили й се. Вие също сами можете да се убедите, че в това в което Анита влага цялото си сърце и умения дава неоспорим резултат, просто кликнете тук .

 

Е, надяваме се днешната статия да е била не само интересна, но и полезна за вас и вашето благосъстояние.


Здравейте скъпи читатели, аз се казвам Надин и се грижа за това да получите информацията, която може да промени живота ви. Обичам да чета и пиша материали свързани със здравословния начин на живот, защото аз самата започнах да водя такъв. Повярвайте ми това наистина промени живота ми, не само че започнах да се чувствам по-добре, но и начина ми на мислене се промени в много по-позитивна насока. Именно заради това е създаден и този сайт – да ви даде информацията, която ви е нужна за по- дълготраен и пълноценен живот! Вярвам, че ще се наслаждавате на четивата 🙂



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *