Щастието е в Свободата да избираш, а когато здравето е избор, божествената визия - съдба

Защо плуването е най-добрата тренировка за бременни жени

Защо плуването е най-добрата тренировка за бременни жени

Правенето на упражнения по време на бременност е от ключово значение за поддържането на цялостното здраве и подготовката на тялото за раждането. Много бременни жени избират да продължат тренировъчните програми, които са следвали преди, но въпреки многобройните ползи за здравето не всички жени  извършват някакъв вид упражнения редовно.

Един от най-полезните спортове, който развива цялото ни тяло, дишането, дори концентрацията, е плуването. Спорт, който е изключително щадящ ставите в човешкото тяло, особено по време на бременност. Небезизвестен факт е, че дишането е от изключителна важност особено при раждане. Плуването е един отличен начин то да се регулира. В допълнение към усещането за безтегловност, плуването осигурява различни ползи за здравето. Нека да разгледаме по-подробно кои точно са те.

 

Освобождава от болки в ставите и кръста

Плуването е идеалното упражнение за хора, които имат болка в ставите, свързана с възпаление или някои видове артрит. Промените на хормоните и повишеното телесно тегло могат да причинят болки в ставите при много бременни жени и най-вече болки в долната част на гърба. Плуването премахва тежестта, причиняваща болката в ставите, като по този начин позволява пълна гама движение без болка. Прекарването на само 30 минути плуване в басейн, всеки ден или няколко дни в седмицата, може да намали болката и да подобри цялостното здравословно състояние на всеки човек, не само на бременните жени.

 

Подобрява психическото състояние

Според  клинично проучване, публикувано през 1999 г., плуването осигурява както физически, така и психически ползи за бременните жени. Смята се, че подобрява цялостното настроение и оставя у плувеца усещане за благополучие.

 

Полезно е за здравето на сърцето

Плуването използва едновременно множество мускулни групи. Това подобрява усвояването на глюкоза, което повишава чувствителността на тялото към инсулин. Подобрената чувствителност към инсулин може да намали рисковите фактори за гестационен диабет. Също така плуването може да намали риска от сърдечни заболявания, да подобри здравето на сърцето и да увеличи продължителността на живота му.

Друга голяма полза от плуването е, че подобрява циркулацията и застоя в лимфните възли. А добрата циркулация на кръвта по време на бременност е от първостепенно значение, тъй като здравословното кръвообращение означава по-добро снабдяване на организма с кислород. Вашето тяло е кораб на вашето бебе за 9 месеца и колкото по-добре функционира то, толкова по-добре ще бъде и вашето бебе. Както всяко аеробно упражнение по време на бременност, плуването е предназначено да направи точно това.

 

Предпазва ви от “прегряване”

Много бременни жени често получават така наречените “горещи вълни” и в това има смисъл, тъй като носите в себе си друго тяло. И тук плуването ще ви помогне. Чрез него ще се преборите с “прегряването” и ще поддържате една нормална вътрешна температура.

 

Съвети как да практикувате плуване без то да бъде опасно за вас или вашето бебче

Опитайте се да плувате в продължение от 20 до 30 минути, ако не всеки ден, то поне 3-4 пъти в седмицата. Ако сте плували редовно преди бременността, трябва да можете да продължите без много бременността да ви пречи. Но ако изобщо не сте тренирали преди бременността пак може да плувате, но все пак първо се консултирайте с вашия лекар. Ако всичко е наред, започнете бавно, разтягайте се добре, за да се затоплите и охладите и внимавайте да не се преуморявате.

Важно! Когато сте във водата, може лесно да забравите, че трябва да сте добре хидратирани. За това е препоръчително да се опитате да пиете по една чаша вода преди да започнете да плувате, една чаша на всеки 20 минути докато сте във водата и една чаша, след като излезете от басейна. При горещо или влажно време имате нужда от повече количество вода.

 

Плуването през първия триместър

Ако имате енергията, първото плуване сутрин може да предотврати гаденето и да ви зареди за останалата част от деня. Ако миризмата на хлор предизвиква гадене или причинява дискомфорт на кожата или очите ви, вижте дали има басейн със солена или минерална вода във вашия район. Ако искате обаче да плувате във водни басейни като океан, езеро или море хубаво е да сте сигурни, че във водата няма микроби и бактерии, защото те могат да причинят инфекции.

 

Плуване през второто тримесечие

Тъй като бременността ви напредва и малко или много вашето тяло наедрява, може би си мислите, че тогава трябва да намалите темпото на плуване, но това няма да е необходимо, защото подвижността във водата намалява въздействието на гравитацията върху тялото ви. Така че спокойно може да си лежите на гърба, без това да натоварва гръбнака и да рискувате да нарушите кръвния поток, нещо което може да се случи докато сте в тази позиция на сушата.

 

Плуване през третия триместър

Комфортът е от ключово значение през последните седмици от бременността, за това ако имате болки или мускулите ви са прекалено стегнати, опитайте да ходите в плиткия край на басейна, вместо да плувате. Прекарвайте пръстите си през водата докато ходите, за да има по-голяма съпротивление. Ако се чувствате уморени, използвайте дъска за плуване, за да поддържате горната част на тялото си и да правите почивки, ако е необходимо.

Бъдете много внимателни, когато излизате от басейна и задължително си носете чехли за ходене по мокрите повърхности.

Един последен съвет: Ако търсите алтернатива на традиционния масаж, опитайте Watsu – вид масаж, който се извършва в топъл басейн. При този масаж терапевта, който го извършва държи тялото ви в дълбока вода и леко го масажира и разтяга. Този тип масаж е подходящ за бременни, защото в това състояние е трудно една  жена да се настани удобно на масата за масаж и да се отпусне.

 

Все пак винаги се съветвайте с вашия лекар преди да започнете каквито и да е упражнения. Много е важно да се вслушвате в собственото си тяло и ако усетите някакъв дискомфорт да прекратите тренировката. Много специалисти и фитнес инструктори, в това число и аз, препоръчваме плуването като най-безопасния начин да поддържате форма, здраве и добър тонус по време на бременност. Така че смело облечете най-красивия си бански и потопете Божественото си тяло във водата.

 


АВТОР НА СТАТИЯТА

Здравейте, скъпи читатели, аз се казвам Надин и се грижа за това да получавате информацията, която може да промени живота ви. Обичам да чета и пиша материали свързани със здравословния начин на живот, защото аз самата започнах да водя такъв. Повярвайте ми това наистина промени живота ми, не само, че започнах да се чувствам по-добре, но и начина ми на мислене се промени в много по-положителна насока. Именно заради това е създаден този сайт- да ви даде информацията, която ви е нужна за по- дълготраен и пълноценен живот!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *