Щастието е в Свободата да избираш, а когато здравето е избор, божествената визия - съдба

Контролирано качване на килограми по време на бременност

Контролирано качване на килограми по време на бременност

Може да се окаже истинско предизвикателство да се придържате към съветите относно увеличаването на теглото по време на бременност, особено ако никога не сте изпитвали такъв апетит за въглехидрати в живота си. И сякаш навсякъде, където се обърнете, хората ви насърчават да ядете за “двама”.

Но качването на прекалено много килограми по време на бременност може да повиши риска от усложнения при раждането или да го предизвика преждевременно. Ако започнете бременността си с наднормено тегло или със затлъстяване –  да се придържате към препоръчителния диапазон на наддаване на тегло, може значително да намали риска от здравословни проблеми, като гестационен диабет и прееклампсия (високо кръвно налягане).

За да разберете как да поддържате нормално тегло през бременността, прочетете нашите съвети.

 

  1. Гледайте да сте в колкото се може по- здравословно състояние преди да забременеете

Ако обмисляте бременност или вече се опитвате да забременеете, помислете преди това дали сте в добро здравословно състояние. Идете при вашият лекар и си пуснете нужните изследвания, като в допълнение може да си измерите ИТН(индекс телесна маса) и да разберете текущото си състояние и ако е необходимо, да предприемете съответните мерки.

 

  1. Яжте често, но с мярка

Не се нуждаете от толкова много калории на ден, за да подхранвате бебето си. Изискват се 340 допълнителни калории на ден през второто тримесечие и 450 допълнителни калории на ден през третото тримесечие, ако започнете бременността си със здравословно тегло. Ако сте с наднормено или поднормено тегло, тези цифри ще се различават в зависимост от състоянието ви.

Съсредоточете се върху малки, чести хранения, които са богати на чисти протеини, витамини и минерали.

Не само ще осигурите пълноценна храна за вашето бебе, но кръвната ви захар ще остане ниска през целия ден, така ще е по-малко вероятно да се чувствате гладни когато дойде време за вечеря.

Яжте много плодове, които са с високо съдържание на вода – като грейпфрути, портокали, ябълки, круши и сливи – те могат да ви помогнат да се чувствате сити и ще решат проблема с констипацията (запек).

 

  1. Пийте колкото можете повече вода

Важно е да се избягва дехидратация по време на бременност – за това пиенето на достатъчно количество вода е от съществено значение! Има и допълнителна полза от това, а тя е, че ви помага да се чувствате сити между храненията и леките закуски.

Някои специалисти препоръчват да се пие по 3 литра вода на ден. А други предлагат да се наблюдава цвета на урината: ако е тъмно жълта или мътна, тялото ви се нуждае от повече течности. Пийте вода през целия ден, за да запазите цвета на урината си бледо жълта или бистра, това е знак, че организма е добре хидратиран.

Пиенето на вода също улеснява ходенето по голяма нужда, едно от не толкова щастливите странични ефекти от това да расте човек вътре във вас. Когато една жена е бременна, храносмилателната система се забавя, което гарантира, че абсорбира всяка съставка на храната, която консумирате. Получаването на достатъчно количество течности, ще ви помогне да запазите нещата под контрол и да предотвратите неудобното подуване на корема.

 

  1. Опитайте се, да не се поддавате много на апетита за вредни храни

Никой не очаква да избягвате напълно пържените картофи и сладоледа, когато сте бременна. В края на краищата, както се казва “Апетита идва с яденето”.

Номера е, да комбинирате нещо здравословно с нещо не толкова здравословно. Например, когато ви се яде нещо солено, като чипс или нещо снакс, препечете си една тортила, след това я пригответе с едно яйце на омлет, салса и авокадо на кубчета. Има повече калории отколкото чипса, но пък съдържа много повече хранителни вещества. Добавеният протеин от яйцето ще ви помогне да се чувствате сити за по- дълго време.

 

  1. Изберете по-добрите въглехидрати

Въглехидратите могат да бъдат най-добрия приятел на бременната жена, особено, ако се тя се бори със сутрешното гадене. Но обикновената нишестена храна, като бял хляб, ориз и тестени изделия, повишава кръвната ви захар, без да ви дава пълноценните съставки , които всъщност идват от пълнозърнестите храни.

По-добре да изберете комплекс от въглехидрати – като кафяв ориз, киноа, пълнозърнест хляб и тестени изделия, които не само осигуряват на вас и вашето бебе повече хранителни вещества, но и ще ви помогнат да се чувствате сити за по-дълго време. Така вероятността да се отдадете на нездравословния ви апетит по-късно през деня, ще е по- малка.

 

  1. Започнете да ходите

Най- ценното нещо, което може една бременна жена да направи е да ходи- твърдят специалистите. За бъдещите майки, които са начинаещи в упражненията, се препоръчва една програма, която се нарича “10 минути за мен”. Опитайте се да отделяте поне 10 минути на ден за ходене и на всеки 30 дни прибавяйте още 10 минути, така че до края на първия триместър те да станат 30 минути. Ежедневното ходене пеша, може да продължи до последната част от бременността.

Купете си един крачкомер и се стремете да правите по 10 000 стъпки на ден. Това може да звучи обезсърчително, но не забравяйте, че стъпките, извършени по време на изпълнение на ежедневните задачи или ходенето из офиса, също се броят.

Това не е важно само за контролирането на теглото. Ако останете активни до края на бременността, болките в кръста и краката ще намалеят значително, колкото и да не ви се вярва.

 

  1. Ако вече имате изграден режим, не го спирайте

Освен ако тренировъчният ви режим не включва  кик-бокс или други рискови дейности за бъдещи майки, няма причина да го спирате или променяте.

С изключение на контактните спортове, експертите в тази област твърдят, че бременните жени могат да правят, каквото обикновено са правили преди да забременеят – бягане, ходене, аеробика, каквото и да е. Има много малко неща, които не могат да правят по време на бременност.

Може да се наложи да промените движенията си и да бъдете по-внимателни, тъй като тялото ви нараства и вашият център на тежестта се променя, но това не е причина да не се придържате към обичайните си дейности.

 

  1. Споделете с вашия лекар, ако нещо ви притеснява

Разговаряйте относно вашето променящо се тегло с вашия лекар при всяко посещение. Това ще ви помогне да останете в правия път или да направите промени, ако е необходимо.

Да знаете колко килограма сте били и колко сте качили през първия или последния триместър е много важно. Защото ако качвате повече, отколкото е необходимо, това може да показател за някакъв проблем. Така че, следете внимателно вашето тегло и ако има нещо, което ви притеснява, задължително го споделете с вашия лекар.

 

  1. Кърмете вашето бебче

Въпреки че, този съвет няма да помогне докато сте бременна, струва си да знаете, че кърменето може да ви помогне да постигнете целите си за здравословно отслабване след това.

“Кърменето е най-доброто решение за загуба на допълнителното тегло, което сте качили по време на бременност” – твърдят специалистите.

Когато кърменето върви нормално, то кара тялото ви да изгаря 500 калории дневно. Също така, раждането и промените в тялото, които се случват през първите шест седмици след раждането, трябва да ви помогнат да свалите първите си 8-9 килограма само от бебето, плацентата и теглото на водата, които напускат тялото ви.
Това е едно страхотно начало в битката с качените килограми, не мислите ли?


Здравейте скъпи читатели, аз се казвам Надин и се грижа за това да получите информацията, която може да промени живота ви. Обичам да чета и пиша материали свързани със здравословния начин на живот, защото аз самата започнах да водя такъв. Повярвайте ми това наистина промени живота ми, не само че започнах да се чувствам по-добре, но и начина ми на мислене се промени в много по-позитивна насока. Именно заради това е създаден и този сайт – да ви даде информацията, която ви е нужна за по- дълготраен и пълноценен живот! Вярвам, че ще се наслаждавате на четивата 🙂



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *