Щастието е в Свободата да избираш, а когато здравето е избор, божествената визия - съдба

Хайде да накиснем суровите ядки преди да ги консумираме

Хайде да накиснем суровите ядки преди да ги консумираме

Всички знаем, че ядките трябва да са неизбежна част от нашето меню и ежедневие. Богати са на много полезни мазнини и са изключително полезни за нашето тяло и ум. Съдържат доста витамини и минерали и изключително важните за телата ни калций, магнезий, цинк, желязо, мед и др. Въпросът ми е как ги консумирате и дали е по най-правилния и лесно усвоим начин. Повечето хора особено в днешно време ядат какво ли не в забързаното си ежедневие, а естествено магазините са препълнени с всякакви храни и “изкушения”. Разбира се в тази ситуация е най-лесно да отидете до щанда и да вземете някое пакетче в случая с ядки. Замисляте ли се обаче какви – печени или сурови?

В повечето случаи хората просто грабват нещо и ядат без дори да се замислят това дава ли им или им взема. Печените и добре осолени ядки са предпочитан вкус за много хора с променени вкусови рецептори заради прекалената консумация на сол и захар. Мили хора, ако искате наистина да сте здрави и цените себе си и тялото си – никога не яжте печени ядки! Там няма нищо, което би ви било от полза, една мъртва храна, с бонус към нея – много голямо количество сол! Солта е полезна за телата ни в изключително премерени дози, всяка доза отгоре води до дехидратиране, допълнително натоварване на бъбреците, задържане на вода, воден целулит и куп други проблем. Изпичането на ядката е процес, в който почти всичко полезно умира при такава висока температура.

 

Защо трябва да накисваме суровите ядки преди да ги консумираме

Вече стигнахме до извода, че печените ядки не само , че не са полезни- даже напротив- вредни са заради високото съдържание на сол и процеса на обработка, през който преминават. Небезизвестен факт е, че в ядките и семената, се съдържат вещества, които са наречени ензимни инхибитори. Те са от изключителна важност за тях, защото са защитен механизъм срещу гниене на ядките и семената. Когато обаче става въпрос за нас, тези хранителни инхибитори са много тежки за нашия организъм и като цяло той не се нуждае от тях. В обвивката на самата ядка се съдържа така наречената фитинова киселина, която погълната от човешкото тяло, не позволява да бъдат усвоени полезните вещества, които всъщност ядките имат. Тези инхибитори и токсични вещества често включват:

  1. ензимни инхибитори – засягат храносмилането
  2. фитатии (фитинова киселина) – засягат храносмилането и абсорбацията на минерали
  3. полифеноли (танини) – повлияват абсорбцията на хранителните вещества
  4. глюкогени – повлияват функцията на щитовидната жлеза и метаболизма

Чрез накисването тези токсични вещества могат да бъдат сведени до минимума или напълно елиминирани . Така не само ще се неутрализират ензимните инхибитори, но и в същото време ще се активира самата ядка. За пример мога да ви дам ако засеете в почвата една изпечена ядка, то тя никога няма да покълне. Но ако засеете една активирана, сурова накисната ядка, тя не само ще покълне, но и ще даде плод. Това показва в коя има живот, коя дава живот и коя е умъртвена.

Хранителни ползи от накисването на суровите ядките

  • Насърчаване на производството на здравословни бактерии, които подпомагат за доброто храносмилане и здравето на имунната система.
  • Увеличава био-наличността (каквато тялото ви може да абсорбира) от витамини, особено витамините от вида B, които са необходими за превръщането на глюкозата от храната в енергия.
  • Разрушава някои протеини, за да улесни храносмилането им и така протеините стават по- лесно разградими.
  • Увеличава се биологичната наличност на минерали.

Как правилно да накисваме ядките?

Ядките и семената се накисват в хладка вода, която трябва да ги покрие и да има няколко сантиметра отгоре, защото набъбват. Към тях добавете малко хималайска сол, защото тя активира ензими, които неутрализират ензимните инхибитори и покрийте съда с капак.

Време за накисване на различните видове ядки:

  • Бадеми- 8- 12 часа
  • Бразилски орех- не се накисва
  • Кашу- 2-3 часа
  • Кедрови ядки- не се накисват
  • Лешници- 8-12 часа
  • Макадамия- не се накисва
  • Орехи- 4-6 часа
  • Шам фъстък- не се накисва

След накисването изхвърлете водата и изплакнете ядките и семената. Така накиснати и измити, ядките и семената могат да се съхраняват в хладилник, обикновено до 24 часа. Ако имате дехидратор може да ги изсушите и да ги съхраните за повече време.

Ако искате да ядете ядките по този начин, но нямате много време, накиснете ги поне 20 минути и ги измийте добре. Това ще махне част от вредните вещества.

А скоро очаквайте и планер, в който е описано времетраенето за накиснатите ядки и времето, което е необходимо за тяхното покълване.

Нашите предложения за консумацията им

  1. Добавете ги към зърнената ви закуска.
  2. Използвайте ги, за да си направите ядково мляко.
  3. Вкарайте ги в различни смутита.
  4. И все пак, ако толкова не можете да ядете ядките в сурово състояние – поръсете ги с малко морска сол и ги изсушете във фурната при 150 ° С за около 2-3 часа, като се разбъркват от време на време (но не забравяйте, това не е полезния вариант за консумация им).
  5. Продължете процеса на покълване.

 

Какъв вкус да очаквате след накисването?

Процесът на накисване, тъй като той се опитва да разбие вредните неща в ядките, придава малко по-сладък вкус. Те стават по-богати на аромат и като цяло много по-вкусни (противно на очакванията ни, или поне на някои от нас). Също така те засищат много добре организма ни, вероятно защото хранителните вещества в тях са по-достъпни и лесно усвоени от тялото. Поредната полза – ще се сещаме по-рядко за храна или поне ще консумираме по-малко количество.

Като цяло след накисване ядките стават много по-полезни за нас. Затова смело накисвайте за няколко часа, подсушете добре и вземете с вас за през деня. Насладете се на тези дарове от природата за нас и ги оползотворете максимално добре, заслужава си!


Автор на статията

Здравейте скъпи читатели, аз се казвам Надин и се грижа за това да получите информацията, която може да промени живота ви. Обичам да чета и пиша материали свързани със здравословния начин на живот, защото аз самата започнах да водя такъв. Повярвайте ми това наистина промени живота ми, не само че започнах да се чувствам по-добре, но и начина ми на мислене се промени в много по-позитивна насока. Именно заради това е създаден и този сайт – да ви даде информацията, която ви е нужна за по- дълготраен и пълноценен живот! Вярвам, че ще се наслаждавате на четивата 🙂



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *