Щастието е в Свободата да избираш, а когато здравето е избор, божествената визия - съдба

10 съвета как да НЕ напълнеем през зимния период

10 съвета как да НЕ напълнеем през зимния период

Зимният сезон е много специфичен по отношение на килограмите и доста от нас са склонни към напълняване точно тогава. Днес реших да споделя с теб моите топ 10 съвета за това как да запазим килограмите си през зимата и да не качим допълнителни по време на празниците.

10 съвета за това как да НЕ надебелеем през зимния период

  1. Пий достатъчно вода и през зимните месеци, а не само през летните. Зимата е сезонът, в който много от нас забравят да пият вода, а трябва. Често тогава си мислим, че сме много гладни, а се оказва че бъркаме чувството за жажда с глад. Приемай поне по 30мл на кг телесно тегло вода.
  2. Ограничи тестените изделия до минимум и намери техните здравословни и по нискокалорични заместители. Вкусните домашни баници замени с по-здравословен вариант на домашна баничка с пълнозърнести кори, извара, белтъци и спанак например.
  3. Намали млечните продукти като мляко, сирене, кашкавал до минимум. Замести с техните по-диетични заместители – нискомаслена извара, скир, котидж.
  4. Топъл джинджифилов чай с лимон – една от любимите ми напитки в зимните месеци. Богат на антиоксиданти, имуностимулиращ и спомага горенето на мазнини. Често нося тази напитка с мен през деня и се чувствам страхотно.
  5. Не прекалявай със солта не само през зимата. Често тя е фактор за задържане на вода в тялото и отичане на крайниците. Световната здравно организация съветва дневното количество използвана сол да бъде до 5гр.
  6. Хапвай повече термогенни храни или такива, които ти спомагат в изгарянето на мазнините и забързват метаболизма ти. Такива са подправки като чили, джинджифил, канела, всички видове меса, риба, зеленчуци с фибри като броколи, карфьол, краставици
  7. Не избирай консервите през зимата както правят всички. Вместо това си направи ферментирали храни в къщи и ги дръж в хладилника. Издържат около седмица ако не приключиш с тях по-рано. Така винаги ще имаш жива пробиотична храна и няма да губиш удоволствието от зимните аромати на трапезата ти.
  8. Не пренебрегвай движението и спорта през студеното време. Зимата е просто сезон като всички останали, тя ще си отиде, но килограмите от нея често остават за спомен. Знам, че едно от най-любимите ти неща е да се завиеш с топло одеяло, да си пуснеш коледни филми и да хапваш вкусотии. Забрави. Продължи с рутината от лятото и отхвърли задължителната тренировка за деня. А ако не си от хората, които спортуват, моментът е подходящ да започнеш, когато всички са склонни да дебелеят, ти ще направиш точно обратното.
  9. В студените дни спри да се въртиш постоянно в кухнята и да се чудиш кой шкаф да отвориш. Знам, че времето те предразполага за това. Вместо това се разсей – пусни си хубава музика, прочети любима книга. А ако нямаш възможност за тренировки във фитнес зала, е страхотна идея да спортуваш в къщи. В моя профил в you tube ще намериш множество упражнения, които можеш да изпълняваш и от комфорта на своя дом.
  10. Подари си един ден в седмицата, в който да се наградиш за това, че съумяваш дори през зимните месеци да пазиш фигурата си фина. Поглези се с топъл шоколад, коледни филми и компанията на любимите хора.

Вярвам, че съм успяла да ти дам стойностна информация, която можеш да приложиш веднага. Очаквам да споделиш за своите постижения в края на зимата с мен на страницата на Fit Mama – @fitmama.bg



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *