Щастието е в Свободата да избираш, а когато здравето е избор, божествената визия - съдба

HIIT – Тренировката, която трябва да опитате

HIIT – Тренировката, която трябва да опитате

HIIT (High Intensity Interval Training) преведено на български означава високо интензивна интервална тренировка . Според проучване, проведено от Американския колеж по спортна медицина, този вид тренировка поддържа челно място сред най-добрите фитнес тенденции за 2017 г. И така, за какво обаче е целия този шум?

Упражненията с висока интензивност са тренировъчна техника, в която давате всичко, стопроцентово от себе си чрез бързи, интензивни движения, последвани от кратки, понякога активни, периоди на възстановяване. Този тип тренировка поддържа сърдечния ви ритъм висок и изгаря повече мазнини за по-кратко време.

Тренировката с висока интензивност увеличава нуждата на организма от кислород докато извършвате упражненията и създава недостиг на кислород, което кара тялото ви да поиска още повече кислород по време на възстановяването след тренировката.

Този последичен ефект се нарича прекомерно изразходване на кислород след тренировка и е причината, поради която интензивните упражнения ще помогнат да се изгорят повече мазнини и калории, отколкото обикновените аеробни и кардио тренировки.

Все още не сте убедени дали да я пробвате? Нека тогава да ви представим и другите ползи от този тип тренировка и ще разберете сами защо толкова горещо я препоръчваме.

  1. Подсилва метаболизма

Едно проучване от 2006 г. установило, че след 8 седмици с високо интензивна интервална тренировка, участниците биха могли да карат колело два пъти по-дълго, отколкото преди да участват в проучването.

Както вече споменахме по-горе, комбинирането на висока интензивност с интервални упражнения води до прекомерно изразходване на кислород, което ускорява метаболизма до 24 часа след една пълна HIIT тренировка. Това означава, че все още ще изгаряте мазнините дори след като сте приключили с тренировката. Nice, a?

  1. Бързо и удобно

Много отдавна минаха дните, в които да се оплакваме, че нямаме достатъчно време за упражнения. HIIT тренировките могат да се извършват навсякъде: у дома, в хотелска стая, в парк, на плажа, където и да сте. Повечето от тях са с продължителност 30 минути или по-малко. За това скъпи дами и господа, оправданието, че нямате време за спорт, вече не важи!

Проучванията показват, че можете да постигнете по-голям напредък само в рамките на 15 минути интервална тренировка (правена три пъти седмично), отколкото ако тичате на пътечката във фитнеса за един час, четири дни в седмицата!

  1. Няма нужда от специално оборудване

Без гири, но как така?  Не се притеснявай! HIIT тренировките обикновено използват само телесното тегло, тъй като фокусът е върху това да се ускори сърдечния ритъм и да се поддържа висок през цялото време. Тези тренировки водят до оптималното изграждане на мускули и запазването им при загуба на мазнини и повишено изгаряне на калории.

  1. Тези тренировки са истинско предизвикателство

Това не е тренировка, която можете да правите, докато четете списание, говорите или пишете на телефона (нещо, което много дами правят докато уж тренират). Тъй като тренировката е доста кратка, ще работите упорито през цялото време.

Този тип тренировка предлага дори и на опитните трениращи нови предизвикателства и упражнения, чрез които бързо да видят резултат. Може да изпитвате болка, може да прехапвате устни, но определено няма да ви е скучно.

 

  1. Може да намали кръвното налягане

Високо интензивната тренировка може да има важни ползи и за здравето също.
Голяма част от изследванията показват, че може да намали сърдечния ритъм и кръвното налягане при хора с наднормено тегло и затлъстяване, които често имат високо кръвно налягане.

В едно проучване участвали две групи. Едната извършвала кардио упражнения с нормална интензивност (като тези, които правите във фитнес залата)  четири дни в седмицата за 30 минути на ден. Другата група извършвала високо интензивна тренировка само три пъти седмично в продължение на 20 минути на ден.

Така изследователите са открили, че HIIT тренировката може да намали кръвното налягане повече отколкото често препоръчваните упражнения с умерена интензивност.

 

  1. Понижава кръвната захар

Кръвната захар може да бъде намалена, ако извършвате високо интензивна тренировка с продължителност средно 15 минути, по-малко от 12 седмици.

Обобщение на 50 различни проучвания установило, че не само HIIT тренировките намаляват кръвната захар, но също така подобряват инсулиновата резистентност повече от традиционните упражнения.

Въз основа на тази информация е възможно упражненията с висока интензивност да са особено полезни за тези, които са изложени на риск от диабет тип 2.

В действителност, някои експерименти, особено при хора с диабет тип 2, са показали ефективността на HIIT тренировките относно подобряването на кръвната захар.

Независимо дали целта ви е да подобрите издръжливостта си, да намалите риска от сърдечно-съдови заболявания, да отслабнете, да подсилите скелетната мускулатура или да контролирате кръвната ви захар, няколко минути HIIT упражнения изглеждат толкова ефективни, колкото и много по-дълги периоди на умерено ходене , колоездене, плуване или други форми на традиционно кардио.

В никакъв случай не твърдим, че от традиционната кардио тренировка няма полза или не е ефективна, но ако искате бърз и видим резултат, то ние ви препоръчваме да пробвате тази тренировка, която се грижи всички мускулни групи да бъдат добре тонизирани и във форма.

И като за финал искам да споделя един от любимите ми цитати на спортиста Рой Джоунс Младши : “Вие не можете да се върнете и да промените вашия старт, но можете да започнете сега и да промените финала си!”

За тези, които си мислят, че вече е прекалено късно да променят или подобрят себе си!



Здравейте скъпи читатели, аз се казвам Надин и се грижа за това да получите информацията, която може да промени живота ви. Обичам да чета и пиша материали свързани със здравословния начин на живот, защото аз самата започнах да водя такъв. Повярвайте ми това наистина промени живота ми, не само че започнах да се чувствам по-добре, но и начина ми на мислене се промени в много по-позитивна насока. Именно заради това е създаден и този сайт – да ви даде информацията, която ви е нужна за по- дълготраен и пълноценен живот! Вярвам, че ще се наслаждавате на четивата 🙂



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *